Svangerskap og trening

Svangerskap og trening

Man kan trene selv om man er gravid.


Hilja Medlie er et godt eksempel på at man kan trene selv om man er gravid, helt frem til fødselen om formen er bra.
Trening og fysisk aktivitet bidrar til å forberede kroppen til fødselen og barseltiden. Med trening under graviditeten opplever mange enklere svangerskap og fødsler, bedre selvfølelse, at de legger mindre på seg og færre komplikasjoner. Friske gravide anbefales derfor å holde seg aktive. Du kan trene helt fram til fødselen, med mindre spesielle forhold oppstår og så lenge det ikke gir deg smerter eller ubehag.


​Fysisk aktivitet skader ikke fosteret. Snarere tvert imot. Det er bra for både deg og barnet i magen at du er fysisk aktiv hver dag og begrenser tiden du sitter stille.


Er du usikker på hvordan du bør trene underveis i svangerskapet? Ta kontakt med en av våre personlige trenere



<< Tilbake
Spenst Alta
A12, Løkkeveien 115
Pb1278 9505 Alta
Tlf. 99 44 15 00
E-post firmapost@spenstalta.no

Avd. Breverud
Thomasbakkveien 22
Pb1278 9505 Alta
Tlf. 99 44 15 00
E-post firmapost@spenstalta.no

Levert av Spectra AS - Powered by Webon